vrijdag 18 januari 2019

Hebt of had

Hebt of had

Ik had gezegd dat hij dat niet moest doen. Ik heb gezegd dat hij dat niet moest doen. Voltooid tegenwoordige tijd. Onvoltooid verleden tijd (ovt). De werkwoorden kunnen, zullen, willen en hebben hebben de volgende vervoegingen: KUNNEN.


Beide vormen zijn juist. U hebt klinkt iets gewoner. Het woordje u is van oorsprong een derde persoon enkelvoud: u is, u heeft, u kan, . Bij de keuze tussen u heeft en u hebt kunt u uw eigen voorkeur volgen.


Goeiedag Wanneer gebruiken we ik heb en ik had. U heeft komt iets vaker voor, maar in ons tijdschrift Onze Taal , en op deze website, gebruiken wij de vorm u hebt. U is tegenwoordig meer je. Het korte antwoord is: beide vormen zijn toegestaan. Praeterperfect ofte volkomen tijdt.


Hebt of had

I have had , Ick hebbe gehadt. He hath had , Hy heeft gehadt. Daar staat tegenover dat . Je hebt maar één taak, en die doe je goed! Vertalingen in context van you had in Engels-Nederlands van Reverso Context: you had something, you had to go. Een app opnieuw installeren die u eerder heeft gekocht, maar had verwijderd.


Als u een app heeft uitgeschakeld die is meegeleverd bij uw apparaat, kunt u . Om op de openbare weg op een tractor te rijden, heeft u een trekkerrijbewijs nodig. Op eigen wegen en akkers is het rijbewijs niet verplicht. In de Griekse oudheid had Aristoteles het al over vijf zintuigen: horen, zien, ruiken, . Toto Wolff laat zich vooralsnog niets ontvallen over welke coureur er komend seizoen naast Lewis Hamilton rijdt bij Mercedes. Van Tom had ik nog niets gehoord.


Ik nam aan dat hij even tijd nodig had om aan zijn vrouw uit te leggen . And now, Father, let me have glory with you, even that glory which I had with. Uw Naam geopenbaard den mensen, die Gij Mij uit de wereld gegeven hebt. Maar nu bleef het duren. Als u gezag hebt over een kin dan bent u verantwoordelijk voor de verzorging en. Ook kinderen kunnen zelf . Gelijk als gij naar de stem des HEEREN niet gehoord hebt , en de hittigheid Zijns.


Hebt u een hoger inkomen, maar houdt u door aflossing van uw schulden een lager. Normaal betekent een traan-tatoeage dat je iemand hebt vermoord. Arno Arts had maandagavond bij zijn debuut als coach van de beloften van Willem II maar twee minuten nodig.


Toen was het ijs gebroken en . Geld waar u geen recht op had , moet u terugbetalen. Bij een controle kan blijken dat u te veel studiefinanciering of tegemoetkoming hebt gekregen. Hebt u een pakketreis of een accommodatie geboekt, zoals een hotel of huisje?


Gij mij van de wereld gegeven hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts