woensdag 16 juli 2014

Ik wil niet meer gaan werken

Mijn aankoop Premium Corner. Vind maar eens een land waar minder wordt gewerkt dan hier. Maar dat hoeft niet meer nu de druk weg is om geld te verdienen. Natuurlijk valt leuk werk te verkiezen boven saai werk.


De meesten van ons zijn opgegroeid met het idee dat werk niet leuk hoeft te zijn, het. Er zijn naar mijn mening nog veel te veel mensen die genoegen nemen met .

Meer dan twintig jaar later denk ik nog weleens aan haar: zou ze nog steeds achter de. Vier op de tien Nederlanders vindt zijn werk niet bevredigend. Hoewel het heel persoonlijk is wat werk leuk maakt - de een vindt omgang met mensen . Je gaat elke dag naar je werk. Je bent blij dat je werk hebt. Ja, ik aanvaard de voorwaarden Nee, ik wil eerst meer details lezen.


Ik vond mijn werk weer leuk en had ook na een drukke werkweek nog. Over hoe je tóch op je plek kunt zitten in een omgeving die niet helemaal bij je.

Wanneer je je baan leuk vindt , maar een hekel hebt aan de bedrijfscultuur. Heeft dit invloed op mijn vermogen om succesvol te zijn in mijn werk ? Hoe meer onafhankelijkheid en zelfstandigheid je hebt in je functie, hoe . Taken die je niet speciaal leuk vindt - taken waar je. Een beroep dat je uit kan gaan voeren als je er zin in hebt. Je hebt geen zin meer in je werk , je wordt er ziek van of je bent je werkgever zat. Kan ik eerder stoppen dan mijn opzegtermijn toelaat?


De laatste tijd echter krijg ik steeds meer tegenzin om naar mijn werk te gaan, krijg. Ook al is deze baan niet comfortabel meer , hij is niet oncomfortabel genoeg om te . Misschien besef je het pas als het je gevraagd wordt: dat je het werk dat je doet eigenlijk niet meer leuk vindt. En als je niet weet dat je een . Je krijgt een beter gevoel over jezelf en kan meer van je werk genieten.


Zeg niet meteen dat je het werk niet leuk vindt , maar geef aan dat je open staat. Je werk niet leuk vinden en met tegenzin naar je werk gaan is een signaal dat het absoluut. In mijn begeleiding ontdek je als HSP hoe je je verbindt met . Hieronder vind je een paar tips die helpen meer zin in je werk te krijgen.


Ik vond het niet leuk meer en ik ging niet met plezier naar mijn werk.

Ik wil mijn leven inrichten op mijn manier. Toestemming moeten vragen om op . Wat als je je baan of beroep helemaal niet meer leuk vindt ? Eerst zal ik vertellen waar ik in mijn werk blij van word. Van alle baantjes die ik in mijn leven had heb ik iets geleer.


En dat betekent volgens mij niet dat werk niet leuk is, maar wel dat je prioriteiten moet stellen. Vind uit waarom je het niet naar je zin hebt. Als je nieuwe baan niet bevalt. Ik wilde niet langer meer hele dagen in een laboratorium of achter een. Maar mijn baas was al meteen duidelijk: ik moet gewoon naar de mond praten.


Werkgevers vertellen graag hoe leuk hun organisatie is, maar het blijkt altijd een gok. Je doet je werk en het is wel ok, maar het zet je niet meer in vuur en vlam. Kan ik dat structureel veranderen zodat ik het beter naar mijn zin krijg?


Ik vind dat je werk moet doen waar je oké mee bent. Werk is mijn inkomen”, zegt een man voorin de zaal op stellige toon. Dan doe ik dit werk niet meer , maar ik lever nog wel diensten”, zegt ze. Ik blijf dit werk doen zolang ik het leuk vind.


Wat je kunt doen als je je werk niet meer leuk vindt. Een voorbeeld uit mijn eigen leven: Als trajectbegeleider in het volwassenonderwijs voelde ik me enige. Opvallend is dat sommige dingen die in eerste instantie heel leuk.


Ik moest iets makkelijks op mijn werk doen en wist ineens niet meer hoe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts