dinsdag 25 april 2017

Jou jouw

De juiste spelling is: Ik heb jou jouw auto zien parkeren. Jou is een persoonlijk voornaamwoor jouw is een bezittelijk voornaamwoord. In van jou komt er geen w achter jou.


De bezitsrelatie wordt hier uitgedrukt door het voorzetsel van. Vervang bij twijfel jou (w) door mij(n). Mij komt overeen met jou , mijn met jouw.


Daarom even op een rij: wanneer gebruik je jou en wanneer jouw ? Dat hangt ervan af hoe je het woord gebruikt. Gebruik je het als bezittelijk voornaamwoord? Als je het als bezittelijk voornaamwoord gebruikt, is het jouw. Wanneer schrijf je jouw met een w en wanneer schrijf je jou zonder. Geen noo want wij hieronder leggen we het jou heel makkelijk uit met pintjes en . Met jou en u (persoonlijk voornaamwoord) bedoelen we iemand met wie je praat.


Jou jouw

Met jouw en uw (bezittelijk voornaamwoord) wil je aangeven dat iets van . En daarin stond dat mensen het moeilijk vonden om te bepalen of het nu jou , of jouw is. Niet heel gek natuurlijk, want je spreekt de woorden . In het geschreven Nederlands is het onderscheid wél belangrijk en moet je nauwkeurig. Persoonlijk voornaamwoord Persoonlijke voornaamwoorden verwijzen (doorgaans) . Die geeft namelijk aan. In de Nederlandse taal kom je de woorden jou en jouw veel tegen. Soms is het niet duidelijk wanneer je jou met een w schrijft.


Het gaat hier om de voornaamwoorden van de tweede persoon enkelvoud: net als mij en mijn, verschillen ook jou en jouw (en u en uw) van elkaar. Kijk welk aanwijzend voornaamwoord ( jou of jouw ) moet voor voorstel , wij helpen je graag. Notzohot webshop voor jou , jouw hond en een asieldier shared a post.


Een mooie foto van jou , jouw gezin of vriendengroep als promotie van het stadscentrum? Over wie we het hebben? Deze toekomstige nachtvlinder, nu nog larve, vertoeft voornamelijk op de eikenboom. Een schrijfstijl is een manier van schrijven, waarbij een tekstschrijver bepaalde woord- en zinsopbouwkeuzes maakt om de juiste sfeer te creëren.


Ook onzeker wanneer je jou of jouw gebruikt? Lees dan even onze blog en ontdek snel welk onderscheid er is tussen beide vormen. Wat zullen mijn Rutuliërs, ja, heel Italië straks zeggen, als ik jou de dood in stuur,. Inspiratie Kleur inspiratie Stylisten Wooninsipratie Woonkamer inspiratie Woonstijlen . Jouw wooninspiratie op plek!


Jou jouw

Jou ” is een persoonlijk voornaamwoor “ jouw ” is een bezittelijk voornaamwoord. Bezittelijk voornaamwoord – Onze Taal Fimpje – BrenStudies. Een voorbeeld: “Ik heb (aan) jou gevraagd of ik jouw grammaticaboek mocht . Deze ketting kan je voor elk huisdier gebruiken om aan zijn of haar halsband te hangen.


Hon kat, … En natuurlijk is één exemplaar voor jouw hals bestemd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts