dinsdag 29 maart 2016

D of dt

Waarom eindigt een woord soms op dt? De laatste letter van een werkwoord in de tegenwoordige tijd hangt af van de hoofdpersoon van . Hee veel kinderen worstelen met de vraag: schrijf ik het woord nu met d of met dt ? Lees hier hoe je je kind kan leren wat juist is. Nu een werkwoord waarvan de stam eindigt op een - d , zoals. De ik-vorm krijgt nooit - dt , want dat is altijd alleen de staik werk, ik loop. De dt -regel kan eigenlijk heel makkelijk zijn, vooral in de tegenwoordige tijd.


D of dt

In de tegenwoordige tijd enkelvoud is alléén deze vraag van belang: moet ik een t aan de stam toevoegen, of niet? Die vraag kun je alleen . In dit filmpje wordt kort uitgelegd hoe het nu echt zit met d , t of dt. De video is de allereerste basis voor. In deze video leg ik uit wanneer dt wordt geschreven, en wanneer de rest.


Mensen weten vaak niet wanneer ze nu een d , t of dt moeten gebruiken. Bij verleden tijd zie je nooit DT tegelijk. Spelling, wanneer een d , t of dt ? Daar is een heel eenvoudig ezelbruggetje voor.


D of dt

Heb je het verbruid of verbruidt? Voeg een t toe: jij wordt, jij . Een uitleg in drie stappen voor het gebruik van d of dt. Bij een werkwoord gaat het als volgt. Vandaag laat ik je zien hoe makkelijk je dt -fouten in de tegenwoordige tijd kunt vermijden door gebruik te maken van een paar simpele regels.


Herhaling: De DT -regels in een notendop bachelor in het. Schrijf je het woord dan met een – d of met - dt ? En toegegeven, het is ook lastig. Er zijn verschillende manieren om het . Jij beantwoor Jij beantwoordt. Volgens schrijfster Kristien Hemmerechts is de beruchte dt -regel die.


Een van de grootste struikelblokken bij de werkwoordspelling is de keuze tussen d en dt. Je kunt het verschil namelijk niet horen. Test hier gratis in hoeverre je de regels voor het spellen van werkwoorden kent en juist toepast.


Vul juist in en klik daarna op controleer om je werk na te kijken. Denk er dan wel aan dat je punten verliest! Tijdens een cursus schrijfvaardigheid heb ik mij verdiept in het correct spellen van werkwoorden.


D of dt

Met name het schrijven van een werkwoord . Fris hieronder je kennis op. Na jaar, staat het er … ons project … een oud schooltje ombouwen tot een moderne, rustieke en vooral rustige vakantiewoning. De bedoeling was om een spellingprobleem te tackelen.


Met deze app kun je altijd even checken hoe . Vind jij dat ook zo lastig? Je bent niet alleen, want ook al heb je deze stof allemaal op de basisschool geha .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts